NINAS BLOGG

Välkomna att följa med mig i min vardag

tisdag 28 februari 2012

vabbeli vab

Vad ägnar man sig åt denna soliga dag.Tar hand om sjuk 3åring. Just nu sover han gott. Lillemannen har haft över 39 grader sedan i natt. Han har beställt saft med sugrör, isglass, pannkakor och hostmedicin. Dessutom övertalade han sin lättlurade mamma om att man får spela nintendo när man är sjuk trots att det inte är speldag!!

På förmiddagen fick jag sällskap av syster över en kaffe. Solbränd efter en två veckors semester...känner mig som en blekfis! Men trevligt med lite sällskap!!

Jag och jyckarna tog en promenad och hämtade Nellie vid skolan när hon slutade. Under tiden passade Melle farmor och försökte lära henne att spela nintendo! Utan större framgång...tänk om man var så pigg med hög feber i kroppen.

Nu är det som sagt vilostund i huset. Nellie kollar på tv4/play. Hon missade familjen annorlunda igår, ett favoritprogram. Själv får jag andnöd och behöver andas i en påse när jag ser dessa storfamiljer!!! Sedan var gladitorerna beställt..mycket att ta igen! Själv ska jag roa mig med att hänga tvätt.

När sambon kommer hem ska jag åka och jobba en stund, ett av de eviga mötena som ligger på kvällstid.... tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar