NINAS BLOGG

Välkomna att följa med mig i min vardag

onsdag 29 februari 2012

Övertalnings projekt....

För ett par veckor sedan var vi hos kompisar när diskussionen om att skaffa Ipad eller inte kom upp. Givetvis var de av manligt kön för, och vi av kvinnligt mer tveksamma. De manliga försökte på alla sätt övertyga oss. Ett starkt argument var att vi skulle tänka på barnen, och deras utveckling, att de skulle hänga med i samhällets framfart....
Tyvärr så lyste deras eget teknikbehov igenom och  vi blev mer övertygade om att barnen knappt hade fått låna denna pryl! Just då i det ögonblicket hade hannarna ingen framgång.

Igår kväll var jag på möte på jobbet. Och längst fram stog en ny hanne och hade med sig en Ipad...och skulle berätta om hur viktig denna pryl var för barnens utveckling. Ett kort ögonblick trodde jag att detta var ett skämt då disskussionen var mycket lik den vi haft i vårt slutna sällskap!! Men att sambon och kompisen lyckats värva en likasinnad och övertygat mina chefer om just denna förevisning är ju ganska osannorlik.... Så det tycks finnas fler som kör med samma taktik. Visst är Ipad säkert ett bra komplement i inlärningen. Men till vilken kostnad...

Just nu funderar jag på hur länge det dröjer innan det bor en Ipad i vårt hem. Tekniksuget är på max just nu. Undrar vad jag ska kontra med....... En valp...häst????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar