NINAS BLOGG

Välkomna att följa med mig i min vardag

fredag 24 februari 2012

hoppfullt

..känns nästan lite vårlikt ute. Fler som tycker så. Har precis varit ute med pensionärerna och de busar som om de vore valpar. Tror de kommer dö mitt i språnget en vacker dag...hoppas det, för deras skull!!
Vardagarna rullar på. Det verkar lugna ner sig på jobbfronten, ev så har jag kvar jobbet även efter semestern. Skolan ska finnas kvar, även om det ska omorganiseras. Synd att inte fler väljer att placera sin barn ute i "skogen". Lugn och ro, en go miljö där man har goda förutsättningar att lära sig massor!! Skillnad mot stora stökiga klasser och trötta lärare...

Min träning är på G igen. Hade en svacka förra veckan då jag prövade att plocka bort kolhydrater i kosten. Blev bara trött och omotiverad. Fortsätter med mitt sunda förnuft och att röra på mig! Har ju funkat hittills, sakta men säkert. Känner mig mycket piggare nu! Har hunnit med ett par pass denna veckan. Igår var det stavgång, klart underskattat. Har träningsverk i häcken idag!! Har ytterligare en besiktning som mål. I slutet av maj ska ytterligare förbättring skett...
Min nygamla motionsform ridning hålls igång. Såååå jäkla kul. Imorgon är det dags igen. Kommer nog inte ha mindre ont i muskelrna. Men tar tacksamt emot det onda med ett leende. Önskar tid och pengar fanns för en egen pålle, men nu får jag nog nöja mig med detta tills vidare!!

Snart bär det iväg på jobb, fredag igen och stängning på jobbet. Inget vidare att jobba till 17.30 men ibland måste man. Börjar ju senare och har hunnit med att gå en skogspromenad med jyckarna. Alltid något.

Igår lämnade jag en ledsen Melle på dagis, idag var han redan ledsen innan vi åkte. Men idag var bästisen Love redan på plats, så lämningen gick smärtfritt idag. Ibland känns det sådär, lämna sin egen unge ledsen på dagis för att åka och ta hand om andras...

Nu ser vi i alla fall fram emot att ta helg...hoppas på en trevlig sådan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar