NINAS BLOGG

Välkomna att följa med mig i min vardag

söndag 11 mars 2012

valpsjuka familjen

Helt oplanerat har vi gått och blivit valpsjuka. Genom kompisar har vi träffat denna lilla bedårande tjej, odöpt, men kallad Miini. En liten nakenfis som gärna vill bo hos oss!! Innan vi skaffade Molly och Mac pratade vi om en sådan här jycke. Och vi har ju sagt att vi någon gång ska ha en....varför inte nu. Visserligen har vi ju redan två, med de börjar bli ganska gamla. Och visst skulle jag vilja ha en stor jycke att jobba med men den tiden finns inte förren barnen blivit stora nog att klara sig själva lite mer. Denna lilla råtta tar inte så mycket plats och tanken är att hos ska följa med Micke på jobbet och bli en Securitas hund...en riktig vaktjycke alltså!!! Hon ska nog få lite fritidsaktiviteter med...agilityracer kanske!?
Vi har inte bestämt oss till 100 %, men vi ska hämta henne på fredag och prova över helgen, så det funkar med pensionärerna och så vidare.

Idag har vi varit på tipspromenad i det fina vädret. Hela klanen var med och hjärnorna gick på högvarv. Vi får se på resultatlistan. Efteråt var vi här och fikade.

Nu snart ska jag och lyssna på dotera när hon och hennes körkompisar ska framföra skönsång. Just nu övar hon i badet...låter dock inte som kyrksång...mer Sean Banan.....

2 kommentarer:

  1. Klart ni ska ha en liten bebisvalp i familjen,myspys<3... Är däremot inte riktigt samspelt med en nakenfis i mina tankar hos dig;-)...Huvudsaken är dock att ni blir nöjda,så ett stort lycka till med valpen (för jag vet att den kommer bli kvar) Pöss

    SvaraRadera
  2. Åhhh jag skulle oxå vilja ha en nakenfis!!! Har alltid gillat dom.....Lovar att det kommer bli en riktig agility stjärna av henne ;-) Lycka till!!

    SvaraRadera