NINAS BLOGG

Välkomna att följa med mig i min vardag

måndag 30 juli 2012

gääsp...

Har man vänt på dygnet eller? Ungarna somnar sent och frukost vid tiotiden...det är grejor det! Dags att vända tillbaka nu. Sambon är just nu i faggorna att fara till jobbet...anar viss ångest! Jag och kidsen ska vara lediga en vecka till, dax att försöka koma i fas igen. Både med det ena och andra. Min PT skulle gråta om hon såg min diet och slapphet....
Började morgonen med en 45min promenad med jyckarna, alltid något!

Några fina dagar vid sjön blev det ju förra veckan. Sommarkollektivet samlades och ungicks hela dagarna, så avkopplande och skönt! Tyvärr blev det lite för mycket bad för en del.. Nellie har fått inflammation i ena örongången. Sketont, så igår fick det bli en utflykt till jouren i Eksjö. Tio dagars badförbud och droppar i öronen. Hon har sovit gott i natt och ser lite piggare ut idag som tur är. Badförbud är inget svårt då värmen är puts väck och just nu regnar det lite.

För övrigt är staketet på plats, inte helt färdigt då vi ska göra grindar och fixa stolphattar. Halva soldäcket är bytt, och inväntar mer virke och annat smått och gott för att få det klart! Hoppas vi blir klara innan vintern!

Idag får det bli en montering av byrå, städning av garderober, och genomgång av tvätten. Har även lovat Melle att baka kolakakor... Städa är ju något annat som behövs då vi inte mer än ytligt underhållit huset de senaste 6 veckorna...huedamej. Eller så skiter vi i det, käkar kolakakor och kollar på någon film......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar