NINAS BLOGG

Välkomna att följa med mig i min vardag

måndag 9 april 2012

Så var denna påsken slut....

Tyckte att det kändes som om man skulle var ledig många dagar...men vad det går fort. Idag sitter man med lite söndagsångest, trots att det är måndag!

Denna påsken har vi träffat nästan hela tjocka släkten. I fredags var det middag hos svärmor. Mickes bror med sambo kom från Varberg. Kvällen avslutade vi allihop med let´s dance och smått och gott här.

I lördags väckte barnen oss kvart över sex och skulle ut och titta om påskharen varit här. Som tur var var påskharen hyfsat förberedd trots en massa snö. Nellie hittade sitt ägg med en Zzu Zzu pets i och Melle fick en efterlängtad hornmonstertruck!

Efter en slöförmiddag, lite skogpromenad och grill så åkte vi mot Huskvarna och firade Cinna som kombinerat födelsedag och påskmiddag. Trevligt där med. Mindre trevligt på hemvägen och senare på kvällen då Nellie troligtvis käkat för mycket gott, kombinerat med trötthet och åksjuka kräktes och mådde illa. Inte mycket sömn den natten.

Påskdagen kom delar av Hultbergsklanen hit på smörgåstårta och annat gott. Och denna annadag påsk har vi haft besök av Becca, Nodde med barn och hundar! Vi har promenerat storsjörundan med jyckarna och lagat lite käk tillsammans. Alltid trevligt!!

Nu hoppas jag snart att ungarna kommer isäng för i morgon är det skola och jobb igen. Väskorna är packade och vi är redo för en kortvecka. Nu ska jag snyta mig och kurera min eländes förkylning. Lite te och rostat bröd blir det till tvn ikväll. För övrigt så avblåser vi denna påsk!



Bjuder här på en bild av Miini som hjälper till att slicka ur grytan, det är inte lätt att vara liten!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar